laupäev, 4. juuli 2015

Uued harjumused

Lore on endale mõned paremad ja halvemad harjumused külge saanud.

Halb harjumus number 1: Urisemine/haukumine/"õiendamine". Kõige õigem ongi selle kohta öelda "õiendamine", kuna see on selline urisemise ja kerge haukumise segu. Nimelt algas see teiste koerte peale urisemise ja haukumisega, nüüdseks on see jõudnud selleni, et ta "õiendab" ka mõnede inimestega, kes talle millegi pärast ei meeldi. Koerte puhul on veel arusaadav, kuna päris mitmed "õiendavad" ka tema kallal ja seetõttu on tal kõikidele vaja näidata, et ta mingi pehmo ei ole. Nüüdseks on aga jõudnud see komme ka inimeste peale urisemiseni, üldiselt "õiendab" ta inimestega, kes talle tänaval vastu tulevad ja millegi pärast ilmselt hirmutavad tunduvad. Täna pargis mõnusalt murul istudes ja ilma nautides kõndisid alguses ühed inimesed koeraga mööda ja seetõttu sai "õiendamine" alguse, minu keelamine või tähelepanu kõrvale juhtimine ei mõjuta teda absoluutselt. Kui koer oli juba silmapiirilt kadunud jätkus see porisemine edasi, ühel hetkel kõndis üks naine mööda lapsevankriga, mis veidi kriuksus, seega hakkas uuesti suurem urisemine pihta ning lõpuks kui meist üks suure habemega vilistav bombs mööda kõndis, siis oli ta juba nii närvis, et ma otsustasin koju ära tulla. Pool koduteed oli tal ka vaja "õiendada" omaette. Ka kodus kui kass temaga mängida ei taha ja näiteks toolile hüppab, hakkab sama teema pihta. Mingil hetkel ta küll unustab selle, aga sellegi poolest ajab teda selline Oti poolne käitumine närvi. Eriti hulluks läheb kodus see siis, kui mina Otti paitan või niisama nunnutan, siis hakkab hüppama, haukuma ja urisema - kõikke korraga.

Halb harjumus numer 2: Rihma närimine ja selle tirimine. Rihma tiribki ta ainult siis kui see hambus on. Ükskord varem kirjutasin ka sellest, et kui ta rihma avastab, siis kõrvalkõnd või muud harjutused aitavad unustada. Nüüdseks on ta rihma uuesti avastanud ja harjutused ei aita enam seda ka unustada, korraks tuleb ta kõrvale ja teeb ka mõned sammud, aga kohe kui esimese maiuse kätte saab, siis enam ei viitsi korralik olla ja rihma närimine algab uuesti. Kui ma antud tegevust keelan, siis kaasneb urisemine ja läheb selle tegevusega väga hoogu. Vaikselt tundub, et talle meeldibki saada tähelepanu selle nimel, et ma teda keelama hakkaks, kuigi samas on mu tähelepanu alati temal ning korraliku käitumise puhul saab alati ka maiuseid. Ehk siis äkki ma peaksin seda tegevust täielikult ignoreerima ja on lootust, et ta peab seda tegevust igavaks?

Hea harjumus number 1: "Tee piss!" Ehk siis käsu peale pissimine on selge ning kui parasjagu ikka häda on ja ma selle käsu annan, saab kiiresti ka häda tehtud. See on juba näiteks sellepärast nii hea harjumus, et kui meil on vaja kuhugi siseruumidesse/kooli või mujale minna, siis saab piss ikkagi õiges kohas tehtud. Näiteks üks päev kui Liidia ja Love'iga jalutama hakkasime minema ja nad parasjagu veel mänguhoos olid, siis kui ma käsu andsin tegi ta ruttu oma häda ära ja mäng võis jätkuda, Liidia vaatas suurte silmadega, et kas nii käibki? Aga see, et tal seekord nii hästi läks oli ka minu jaoks üllatus :)

Hea harjumus number 2: Tänaval kõnnib suure osa ajast minu kõrval. Järjest enam on temaga tänaval hea jalutada, kuna pidev nuuskimine on oluliselt vähemaks jäänud. Antud harjumus ei kehti aga siis kui mõni koer vastu tuleb või liiga igav hakkab, sest ühel juhul on vaja kindlasti koera juurde saada ja teisel puhul algab rihma närimine.

Hea harjumus number 3: Kotti või puuri pannes jääb rahulikult ootama või magama. Näiteks kui poes käin ja koer kaasas on, siis panen ta tavaliselt kotti ja koti kärusse, Lore magab kenasti kogu poeskäigu aja. Bussis, autos või mõnes muus transpordis jääb samuti üldiselt kotis või puuris magama. Väga palavaga olen ma aga koti lahti jätnud, sest kotis läheb liiga umbseks (kuigi õhutusavasid on palju, kuid siiski) ja siis ta istub ja vaatab rahulikult ringi ning ei ürita sealt välja tulla.


Natuke teisel teemal ka, tänane päev on üsna halb olnud, kuna hommikul pärast sööki oksendas Ott kogu toidu välja, alguses arvasin, et asi on karvapallides vm. Kuid nüüd oksendas ka Lore, seega kardan, et asi võib hakklihas olla, mis ma neile hommikul andsin. Kuigi hakkliha kehtivusaeg lõppeb alles mõne päeva pärast ning ma ostsin selle alles eile, aga kunagi ei tea, kuidas poed enne külmikusse panemist seda hoidnud on. Loodetavasti on nüüdseks okseralli jälle läbi ja enesetunne tundub ka mõlemal parem.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar